Henk Heideman staat weer alleen aan kop in de woensdagcompetitie. Hij won beide partijen, terwijl zijn medeconcurrenten Gerrit de V., Yvonne Broekhuis en Hans Brinks punten lieten liggen.
Eén van de punten behaalde Henk door een — op papier én in de praktijk — ware titanenstrijd te winnen. Samen met Gerrit Leferink en Paul Jonge Poerink won hij na een prachtige partij van anderhalf uur, gespeeld op hoog niveau, van Benno Smidt, Gerrit de Vries en Hans Brinks. De eindstand was 13-12.
Na een voorsprong van 7-0 voor team Heideman leek de strijd beslist, maar team Smidt vocht zich knap terug en kreeg bij 11-12 zelfs een matchpoint. Uiteindelijk viel het kwartje net de verkeerde kant op voor hen.
Wat kan onze sport toch mooi zijn!
Geef een reactie